Jag är käääääär

I filmen Nötknäpparen. Eller snarare Prinsen i filmen men ändå.

Jag har kommit på att jag har lätt att fastna i saker. Eller det har jag vetat länge, men jag tycker att jag kom till någon sorts insikt i det hela. Jag kan lätt fastna och snöa in på filmer, aktiviteter, mina naglar och personer. Jag har perioder då jag inte tänker eller gör annat än just det jag snöat in på. Just nu är jag insnöad på förhäxad och att få julkänsla. Trots att julen bara är en dag ifrån idag (klockan är ju över 2) så har jag ingen som helst julkänsla. Ingen snö, jag är inte klar med julrimmen (om jag ens ska göra några) och jag saknar julkänslan. Alla andra verkar ju ha fått den. Orättvist.

Och jag har haft massa saker som gått fel idag. Känns det som iallafall. Jag hade inte räknat med att vara hos min mormor hela dagen och nästan hela kvällen, och sen åka till några andra släktingar och vara där ett tag. Sen i bilen påvägen hem hade jag världens mest pinsamma msn konversation. Men det orkar jag inte dra upp nu.

Jag är väl helt enkelt trött i huvudet nu. Jag borde gå och lägga mig för jag har egentligen massa saker att göra imorgon. Hämta busskort, paketbyte, slå in annat paket och skriva ut rim. Allt hade gått lättare med julkänsla tack....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0