RIP Archos?

Min älskade mp4-spelare/mediaspelare har dragit sitt sista snurr på hårddisken tror jag. Den har varit kraschad länge men vi har alltid trott att det bara är att byta ut hårddisken. Sen visar det sig att det enda man kan göra är lämna in den på reparation. Eftersom garantin gått ut, och eftersom att vi har öppnat den och skruvat på saker, så kommer det gå på 2000kr. En ny kostar runt 4000kr. Frågan är om det är värt att rädda min archos. Vi har lagt ett bud på 50£ på ebay i England på en liknande men den är begangnad och killen har misshandlat laddaren så man måste ha en gummisnodd för att hålla laddaren på plats. Det känns så lagom kul.

Problemet med att köpa en ny är att det i stort sett bara är Archos som gör skärmar i mediaspelare som är över 4.5". Jag vill inte se på en liten skitskärm på 3". Den ska vara minst 5" eller mer. Min hade ju 7" skärm.

Ska man i detta läget köpa en ny, reparera, köpa begagnad eller ska jag helt enkelt skita i det? När den väl funkade så var den nästan min bästa vän. Jag låg i sängen mitt i natten (när jag ville) med hörlurar och såg på skräck och all annan möjlig skit jag tyckte verka rolig. Så jag saknar faktiskt den tiden. Speciellt nu när jag har lov. Vinner vi den begagnade kommer jag ju använda den, men jag kommer ju sakna min. Den som jag fick, orginalet. Suck. Jag har svårt för elektronikdöden. Sentimental är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0