Ja, vänstertraffik i Sverige också

Jag har ny mp3 ^^ Jag kan inte sluta skryta med det heller.
För att hämta den fick jag övningsköra från partille ut till Stigs Center. Det enda som var nytt var väl alla jäkla bilar som är ute på lördagar och Tingsdastunneln har jag aldrig kört genom. Det var häftigt!
Sedan påväg hem stannar vi vid Allum för att handla lite saker på Maxi. På parkeringen är det knökfullt, och alla vill ha en parkering. Jag ställer bilen på högersida av vägen för att vänta på att några bilar ska köra så jag kan komma för bi mig. Lite längre fram, några meter MAX, står en bil på vänstersida och väntar på att en annan bil ska köra ut så han kan få den parkeringen. Då kommer några invandrare i sin bil, (alla invandrare är förstås inte dåliga bilförare även om det ibland verkar så. Jag har faktiskt råkat ut för svenska bildårar och lagbrytare idag också.) och tycker att jag kör på fel sida vägen och jag ska backa för de ska ut. Ursäkta, men sen när kör vi i Vänstertraffik i Sverige? Min låtsaspappa kliver ur för att förklara att vi övningskör och vi kör på rätt sida vägen och jag ska inte backa bilen. "Okej okej" säger den "tuffa" invandraren. Min låtsaspappa går tillbaka till bilen och hinner knappt sätta sig innan invadraren börjar tuta och tycker att jag ska backa bilen och jag står på felsida vägen. Ursäkta? Förklarade han inte just nyss varför jag INTE skulle backa? Han har en kort diskution med honom igen och sedan vet jag faktiskt inte vad som blev av dem. Men de försvann invandraren och hans kompisar.

Ikväll har jag varit hemma, barnvakt och massa intressant har hänt. Jag sticker iväg 5 minuter för att hämta pizza medans syrran sover (dåligt men vad skulle jag göra? Det var faktiskt min mammas ide om jag skulle ha pizza). Och eftersom min hund har skällt massa tar jag med henne till pizzerian för att hon inte ska väcka syrran. Väl framme sätter jag fast henne i en pelare vid Pizzerian och går in och fixar pizzan. Kommer ut knappt 2 minuter senare och hittar min hund inkrupen under en buske, vettskrämd, medan några halv fulla ungdomar går förbi mig in på pizzerian. Min hund älskar alla människor. De gjorde något med henne, men jag kan inte bevisa det direkt. Men moget att skrämma min gammla hund. Hon har nog med spänning hemma med att skälla på alla hundar som går utanför och allt annat vildliv som går på gatorn. Moget med "tuffa" tonåringar/moppepojkar som skrämmer gammla hundar. Töntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0