Rökoskuld?

Oj oj oj. 33 besökare idag. Och igår 4. Vad är det som är knasigt nu egentligen?

Idag när lite godis skulle inhandlas på Hemköp så står min klasskamrater som vanligt och röker. Då kommer frågan som fick mig att börja asgarva "När ska du bli av med Rökoskulden?" Rökoskulden? Det måste vara dagens ord. Jag kan bara inte sluta skratta åt dessa "tuffa" pojkar som röker varenda rast och snusar och dricker på helgerna. Sen när började de använda ord som Rökoskuld? Det låter bara för töntigt.

Det är bara jag och mamma hemma, vilket är lite tråkigt. Med endast en hund bidrar med Testesteron blir jag lätt nervös över att det ska bli en girlfight mellan mig och mamma. Men så länge man kan gömma sig på sitt rum så är allt okej.

Nytt beroende
Zoo Tycoon Complete Collection

Kom inte och säg att det spelet är annat än bra.


Kommentarer
Postat av: Arne Anka

Frågan är när media fick för sig att ord som Nakenchock och att "rasa" över någonting är okej ord på svenska. Det är antagligen detta fenomen som bidragit till dina kära klasskamraters annorlunda språkbruk.

2009-01-06 @ 01:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0