Det här är sagan om Coolaste katten i det långa landet falukorv

Imorse började jag 10.40 och gick upp vid 8 för att duscha och sedan sova till 9. Det är så mina morgonritualer är. Upp och duscha och sov sedan drygt 45 minuter till en ny timma. Inget konstigt med det. Jag dröjde mig kvar vid datorn sedan och började se på Bridget Jones 2 och måla naglarna samtidigt, här kan tilläggas att bara en hand hann bli målad, och när jag har 10 minuter kvar till jag måste gå till bussen går jag för att fixa mitt hår. Plattar det och borstar tänderna och kolla på klockan. Jag skulle gått hemmifrån för 5 minuter sedan! Jag har en tidsgräns att jag måste gå när det är drygt 10 minuter kvar till bussen går så att jag verkligen hinner med den. Så jag slänger på mig ryggsäcken, och tar mig mig idrottskläderna, och slänger jackan över armen och springer ut. I förbifarten lyckas jag också larma och låsa, grattis till mig! Springer upp för backen mot skogen för det kortaste vägen till bussen. I backen märker jag att mina byxor sitter löst och med byxor som hela tiden hotar att åka ner till knävecken försöker man skynda sig allt vad man kan. I skogen är det lerigt men till min förvåning ramlar jag inte i leran, som hade gjort att jag misstänkt att någon inte gillade mig där uppe. Hinner med bussen och allt är bra. Trodde jag. Kommer till skolan och ska ha idrott och byter om. Min klass är inte i idrottssalen. Wtf? Det är någon annan klass... Jag byter om och tänker att en i min klass som jag såg gå hit inte hade med sig idrottskläder. Byter om och går till teorisalen, tack för att folk berättar att man ska ha teori :) Sedan att läraren sa det dagen jag var i skolan i 10 minuter ska vi ju inte nämna...

Jag är tidsoptimist tills jag blir tidspessimist.

Köpte kakor på långlunchen, mums! Nu blir det till att träna pilates med min pilatesboll hemma. Man får ju inte äta mer kalorier än vad man gör av med.

Lite bilder från idag;

Min trötta hundar, (JA det är TVÅ hundar där)
image12

Ego moi
image13

Kommentarer
Postat av: Hampus

9

2008-01-29 @ 18:06:26
URL: http://theywantmore.blogg.se
Postat av: Erica

Hehe jao, vilket är varje gång också :)

2008-01-29 @ 19:10:05
URL: http://chiwicoz.blogg.se
Postat av: Johanna

hu!tkr det är så jobbigt när man inte hittar sin klass när man redan är sen -.^

2008-01-29 @ 20:00:01
URL: http://katjakajpumpapaj.blogg.se
Postat av: Trixie

Hehe, tidsoptimist, det är jag med. Hopplöst :P

2008-01-29 @ 20:36:08
URL: http://trix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0