FF != Föräldrafritt

image1

FF är inte lika med föräldraffritt. FF = Filmfestival! Eller rättare sagt Göteborgs filmfestival. Filmerna vi ska gå på är bestämda och det enda som är kvar är att köpa biljetterna. 3 filmer föll oss i smaken och det ska bli spännande att se hur man kan välja filmer utan att ens se en trailer utan att bara genom att läsa i en katalog om dem.

1. Låt den rätte komma in
Svensk vampyrfilm. Fantasyfantasten inom mig slog igenom och fick som den ville. Hur ofta har ni hört talas om en svensk vampyrfilm? Den enda jag har hört talas om är Innan frosten.

2. Acrosse the universe
En musikalfilm. That's all I know.

3. Barnhemmet
Från regisörren från Pans labyrint kommer nu Barnhemmet. En skräckfilm som handlar om en mor och dotter som flyttar till hemmet där modern växte upp. Ett barnhem som hemsöks av barn som dött under tiden de bodde där. Spännande, jag som inte ens klarar av en skräckfilmer är bara tvungen att se denna!

En kort presentation om vilka filmer vi ska se.

Btw, Bleach är min favoritanime i denna stund och just därför blev det en Bleach-blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0