I know who killed me, it's the butterfly effect

Okej kanske inte.

Jag såg nyss klart på I know who killed me, en film med luspanka Lindsay Lohan. Ett ord räcker för att beskriva filmen, Urkass! Aubrey försvinner, Lindasy Lohan, och hennes okända tvilling hittas och alla antar att det är Aubrey. Hela filmen går ut på att Dakota, som den okända tvillingen heter, försöker övertala Aubrey's familj om att hon inte är hon. Jag trodde bara att det skulle vara en vanlig polisfilm, men det var mer en skräckis än en Thriller. Amputerade armar och ben, sönderskurna halsar och händer som skars av var bara några av alla äckliga blodscenerna som fanns. Och slutet då? Dog hon? Överlevde hon? Jag har ingen aning. Urkass.

Butterfly Effect är en film som har etsat sig fast i minnet. Hela filmens tema är, "Kan du ändra en sak i ditt förflutna utan att förstöra din framtid?" Filmen börjar med ett gäng kompisar som hänger tillsammans och en syster och bror har problem inom sin familj med en pedofil till pappa. Evan, huvudkaraktären har en pappa som sitter på psyket och har problem med minnet och blackouter. Därför blir Evan's mamma orolig när Evan börjar få dem också. Men är det verkligen blackouter eller är det ett framtida jag som försöker ändra sin dåtid? Kan man ändra en sak i sitt förflutna utan att förstöra sin framtid? Man får sedan följa den vuxna Evan i hans försök att skapa en så perfekt framtid som möjligt. Löjligt bra film säger jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0