Låt den rätte komma in

Recension av den svenska vampyrfilmen på filmfestivalen;

Den var annorlunda. Det är nog ett rätt bra ord. Oscar är en 12-åring som blir mobbad och slagen så han börjar gå runt med kniv och hugga träd och låtsas att det är hans mobbare. En dag på gården möter han Eli som säger att de aldrig kan bli vänner. Eli är en vampyr som låtsas vara ett barn på 12 år. Så det blir rätt konstigt när man ser en 12 årig flicka/vampyr slita sönder armar och huvuden. Det känns bara fel. Blod överallt och hela tiden. Påminn mig att inte se svenska filmer som handlar om vampyrer. Amerikanska vampyrfilmer är såååå mycket bättre. Och jag kan inte minnas att det är massa höga ljudeffekter när folk blir attackerade? Eller att det är så mycket blod... Fast Sweeney Todd är också rätt blodig när jag tänker på det. Jag gillar inte blodsplatter filmer.

Sedan bar det av till akademibokhandeln där jag spenderade mina sista 178kr som var kvar på mitt presentkort jag fick för över ett år sedan. Engelska vampyrböcker, vad oväntat?

Beroende av just nu; Anastacia, tecknad film från 1997. Nostalgi :)

image11

Kommentarer
Postat av: DOUCHEBAGS

Åh har den på dvd..så himla mysig film :)

2008-01-27 @ 19:03:28
URL: http://www.DOUCHEBAGS.blogg.se
Postat av: Erika

Anastasia är en otroligt bra film! Rekommenderar; Nicholas and Alexandra, och Romanov - an imperial family.

2008-01-28 @ 20:59:41
URL: http://www.priggles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0